Юлія ШАРОВА
DON GIOVANNI, або ПАМІЛАВАНЫ СВАВОЛЬНІК
DRAMMA GIOCOSO У ДВУХ АКТАХ
Был ли секс у Дон-Жуана и донны Анны?
Апытанка на адным з расійскіх оперных сайтаў
Дзейныя асобы
Дон Джавані, малады шляхціц, вельмі разбэшчаны — барытон або бас.
Дон Атавіа — тэнар.
Донна Анна, яго нявеста — сапрана.
Камандор, бацька донны Анны — бас.
Донна Эльвіра, дама з Бургаса, пакінутая донам Джавані — сапрана.
Лепарэла, лёкай дона Джавані — бас.
Дзэрліна, сялянка — сапрана.
Мазэта, селянін, жаніх Дзэрліны — бас або барытон.
УВЕРЦЮРА
Дурным голасам раве трамбон, скрыпкі віскочуць, як рэзаныя гусі, габой прачышчае горла. Віяланчэлі разам з басэтлямі завываюць, як няпоенае быдла ў летні спякотны дзень. Флейта б'ецца з кларнетам, але іх абоіх адным кракам перабівае труба, быццам стары качур прыпёрся ў закуток, дзе кормяцца кураняты, і выставіў ім тэрытарыяльныя прэтэнзіі. І над усім гэтым птушыным дваром вісіць гудзенне барабана...
Для чалавека, што ўчора быў на добрым падпітку, а сёння спрабуе сабраць мазгі да кучы, гэта верны спосаб узненавідзець любыя гукі. Нават музычныя, якія ён слухае з моманту свайго зачацця, бо так ужо склалася ў гэтым свеце, што музыкант нараджаецца з другой, нябачнай пупавінай, праз якую ён сілкуецца гукамі. Потым, калі повязь з маці страчваецца, ён сам пачынае хапаць музыку адусюль, нават адтуль, адкуль звычайныя харошыя людзі, народжаныя з адной пупавінай, не выцягнуць ніякай музыкі.
Але сёння ў музыканта бадун, таму яму баліць галава ад аркестравай какафоніі. Зрэшты, справа не толькі ў бадуне, былі ў ягонай творчай біяграфіі нашмат горшыя моманты. Справа ў тым, што яму выпала сядзець на чужой аркестравай рэпетыцыі. Справа ў тым, што гэта рэпетыцыя ягонага шэфа, вунь таго жвавенькага і паўлысага дзядзькі, якога шмат хто чамусьці лічыць падобным да дырыгента Мравінскага (толькі з твару, зразумела). На рэпетыцыях шэфа яму заўсёды баліць галава, нават калі ён колькі дзён нічога, апроч піва, не піў. І ён думае толькі пра тое, каб падлавіць зручны момант і сысці па-англійску з гэтай рэпетыцыі. Бо ёсць адна рэч, здольная прагнаць галаўны боль. Ён трымае ў руках сваю даўнюю мару, і яму патрэбная хвілінка абсалютнай цішыні, каб занурыцца ў яе з галавою.
Комментарии к книге «Don Giovanni, або Памілаваны свавольнік», Юлія Шарова
Всего 0 комментариев