Никой от двама ни не беше забелязал нещо да се е променило, докато половин дузина мъже не изскочиха пред нас из засада.
Заедно с Шаск бяхме прекарали нощта в Танцуващите планини и там бях станал свидетел на странна игра между Дуоркин и Сухай. Бях чувал какви ли не невероятна истории за онова, което се случвало на хора, пренощували там. Не че в случая разполагах с кой знае какъв избор — вилнееше буря, аз бях капнал от умора, а животното, което яздех, се беше превърнало в камък. Не знам какво излезе в крайна сметка от тази игра, въпреки че и аз бях косвено споменат като участник. И все още се чудя. На другата сутрин с моят син кон прекосихме Сенчестата граница между Амбър и Хаос. Шаск беше ездитно животно от Сенките — моят син Мерлин го бе намерил в кралския обор на Хаос. В момента Шаск бе приел облика на гигантски син гушер и заедно си пеехме песни от различни времена и краища.
Двама мъже се надигнаха измежду скалите и застанаха от двете ни страни с насочени към нас арбалети. Още двама ни преградиха пътя — единият държеше лък, а другият — доста красив на вид меч, без съмнение краден, тъй като бе съвсем очевидно с какво си изкарва прехраната този момък.
— Спрете и няма да пострадате! — изкомандва мъжът с меча.
Дръпнах юздите.
— Ако е за пари, тъкмо сега нямам и пукнат грош — отговорих аз. — Пък се съмнявам, че някои от вас би могъл да язди това животно или би му се искало да го яхне.
— Е… Може би да, може би не — рече предводителят им. — Само че това, нашето, си е мъчна работа, затова вземаме каквото ни е паднало.
— Не е хубаво да обирате хората до шушка — казах аз. — Някои са злопаметни.
— Повечето не могат да излязат оттук.
— Това ми прилича на смъртна присъда.
Онзи сви рамене.
— Този твой меч доста ми харесва. Я дай да го видим.
— Не мисля, че идеята е добра — възразих му аз.
— И защо така?
— Ако го извадя, току-виж съм те убил.
Той се разсмя.
— Можем да го вземем и от трупа ти — и той се огледа наляво и надясно.
— Може — съгласих се аз.
— Я да го видим тогава.
— Щом настояваш.
Комментарии к книге «Коридорът на огледалата», Роджър Зелазни
Всего 0 комментариев