Юлія Баткіліна, Марія Микицей Плетиво
#осіннє_плетиво
Юлія Баткіліна:
Це іржаве, напевно, листя, не золоте. Давня Греція розповзається в порохи. Чи знайдеться мені який-небудь Прометей Чи принаймні один на світі сірник сухий? Боги грецькі любили бійку й пиятику. Що робити мені у осінь сумну таку? Йдуть дорогами, хто додому не устига. П’ють холодне, їдять холодне, нашвидку сплять. Осінь, осінь, яка ж ти, матінко, дорога, Необорна і неохопна сира земля. Боги в Греції крали випивку і дівчат, Не питайте, хто це почав, хто усе почав… Історичне моє кіно натікає в день, Що болить – то такий бадьорий народить міф. І нічого-то не змінилося у людей, Що придумали – то придумали не самі… Тільки осінь, повзе в оселі, серця гризе. Тільки осінь, вставай уже, зачиняй музей.Марія Микицей:
Тільки осінь, вставай уже, зачиняй музей І світло гаси – його як завжди по вінця і холоду – теж, що води несе через кожного з нас Але я не про це Твої вікна готичні й високі — Їх вітражі за вітром знову летять І вже не птахи і навіть не листя з високих смутних тополь Тобі під ноги паде твоє найкраще шиття…Юлія Баткіліна:
Тобі під ноги паде твоє найкраще шиття, І що робити тоді? Чи то рушник на весілля, чи драконячий стяг — Та не пора для шитва, не час сидіти в гостях — Настала осінь подій. Виходиш в листя і дощ, під те небесне дрантя, Яке на захід несе. Тобі під ноги паде твоє найкраще життя, Твоя найбільша печаль, твоє найкраще шиття, І що залишиться? Все.Марія Микицей:
І що залишиться? Все. Що колись твоїм не було ніколи Що на дні глибокім у трюмах століттями Проростало рибами і гіацинтами Перетікало з золота у порцеляну З кольорів – у голоси найсолодші тих Котрі вже навіть ночами не сняться Котрих вже давно забула Чиї сліди навіть найтепліший пісок І найчистіша вода не тримає.Юлія Баткіліна:
І найчистіша вода не тримає. Мене – немає. Вогонь горить, доїдає дрова — Бувай здорова. Бувай здорова, і край багаття — Ні слів, ні співу. Бувай здорова, піди в латаття, У річку сиву. І найчистіша вода сховає. Мене – немає. Шукай мене за сто років, років, Без карт і кроків. Знайди мій слід – хай і другий, третій, Знайди мій голос у очереті, Знайди, як землю на тіні крає. Мене – немає.Марія Микицей:
Мене- немає І це вже вкотре? Чи знову вперше Це я чи хтось на високім порозі коневі гриву розкішну чеше а козакові, що світ за очі, в краї далекі яким прощанням дорогу встелеш і чим засієш? І що зійде і чим зацвіте Щойно треті півні тобі запіютьЮлія Баткіліна:
Щойно треті півні тобі запіють, Щойно втретє зміниться охорона, Залишай ці стіни, лишай це місто, Не бери нічого. Нічого З речей, Ніякого страху, Ні зайвої голки, Ні потрібної голки, Ні друга, ні улюбленця, ні прощання. І навіть спогади будуть зайві, І навіть спогади про сам спогад. А коли в тумані зникають вежі, А коли тобі казана забракне, І сусідської сварки, І нещирих обіймів, І скупого сонця — Що тоді знайдеш?Марія Микицей:
Що тоді знайдеш? І чим заміниш життя колишнє? Давай не бійся – де твої крила І довгі коси З самого початку з самого краю Нового світу Знайди кав’ярню, де добра кава І де Сінатра І можеш вічність отак сидіти і пити каву Навіть без цукру І без нікого.Юлія Баткіліна:
Навіть без цукру і без нікого, Навіть сьогодні. Кав’ярня темна, бісквіт і кола, Подумки я окреслюю коло — Від мли й безодні, Де шкірять пащі голодні звірі І мої колишні, Де віри не йметься надії й вірі, Де чужинно й зимно в своїй квартирі, Де сльози невтішні. Я окреслюю коло, я кличу осінь, Хай світ не буде таким, як досі, Нехай непевна по світу носить — І цього досить.#плетиво_крижаних_кораблів
Юлія Баткіліна:
В місті іде град, В місті стоїть дим. Сонячний бог Ра З нашими не ходив. Бог блискавиць теж Не навіщав нас. Що нам тепер? Стеж, Інше усе занад — То. Наплива дим, Йдеш? То тоді – йди.Марія Микицей:
Якщо знаєш – з ким Якщо бачиш мету Якщо віриш що падаючи на льоту Знову встанеш й підеш Траву прим’яту в росі залишаючи як Долонею по косах проводив колись Як нахилявся до її обличчя Наче до лісового джерела з водою живоюЮлія Баткіліна
А якщо не віриш і її долоням, і не віриш світанку, який лишив, то повір дощам, бо вони солоні, то повір зітханню у скрипі шин. Заспіває вітер – вона заплаче, заплете, як стрічка її, дорога… Відведе біду, захистить, неначе ти в бога. Вбога… Мабуть, всі закохані ждуть привіту, через одного – ні листа, ні коми. Та обличчя грудня цілує квітень… Не кажи нікому.Марія Микицей:
Бо немовлене має найбільшу силу а несказане має найпрозорішу ніжність Сніги до неба перетворить на квіти Дим над містом стане легким серпанком Ти тільки дочекайся ти тільки не зникни Слідів на воді не знайти нікому І світло зірок далеких і тьмяних Тобі не вкаже дорогу до дому Хіба тільки голос полетить за вітром У сні такому що ніколи не сниться Хіба тільки мигне хвостом розкішним За пагорбом далеким руда лисицяЮлія Баткіліна:
Все лисиці старій відомо – неприкаяна воля ночі, Хижі зуби старого лісу, хижий хрускіт старого хмизу. Хочеш – і тявкни на сивий місяць, ляж і рани свої зализуй, Хочеш – вийди в нічні провалля і до бійки шукай охочих. Все відомо старій лисиці, смак чужої гіркої крові, теплі нетрі старого бору, темні нори в піску цупкому. Хай мисливці виходять перші, хай знаряддя у них готові. Обернулась лисиця тінню – не поможуть вони нікому. Ніч, безумство, п’янке залізо. Хижий хрускіт дрібного хмизу…Марія Микицей:
і до перших променів сонця ця гонитва буде тривати і ніхто не вполює нікого і ніхто не втече назавжди зачароване коло танцю недописана фуга жовтня як раптово це все минає як світліє на сході небо і дерева відходять повільно за ріку а потім за обрій залишаючи нам цю осінь як трофей на найдовшу пам'ять про минуле яким не жити про майбутнє якого не буде про дива яким не знайшлося місця у дорожній порожній валізіЮлія Баткіліна:
А тоді – листопад. Нелегка увертюра морозу, Невелика, скупа, Після віршів прочитана проза, Мить чадного півсну, коли ти ні хвилинки не спав. Розступається смог, Пропускаючи білий світанок. Що, як ми помремо? Забувайте обличчя коханок, Пам’ятайте «люблю» усіма із невивчених мов. Ти не жовтень цідив, Полиновий розбавлений осад. Залишає сади Хвора осінь, розхристана, боса, Залишає на білій траві свої чорні сліди. Хто ти? Лис? Повертайся у ліс. Хто ти? Воїн? На чати. Всі слова замалі, та я хочу одне – прокричати…Марія Микицей:
І мій крик наче спів під який крижані кораблі йдуть під воду у теплих далеких морях і мій спів наче гнів що по собі лишає лиш попіл так схожий на сніг що ніколи не тане й яким вже ніщо не напишеш дочекайся весни – це єдина порада чи просьба чи навіть це назва якоїсь нової планети на якій все почнеться спочатку і навіть без нас#плетиво_пошуку_сонця
Юлія Баткіліна:
Зима іде котячою ходою, Блакитноока, сильна, біла, хижа. І ти неначе сам, ніхто не вижив, Нема для кого поспішати з дому. Здається, світ великий і ворожий, І ти один, і вітер за шибками. І всіх поперетворено на камінь. Іде зима, співає і ворожить. Дзвенить світами крига, крига, крига… І так допоки трохи не оклигав…Марія Микицей:
І так допоки трохи не оклигав Як не оглухнеш від замерзлих звуків Що навіть товсті шиби не рятують Що невідомо чи колись ще стануть Стіною водоспаду поміж скель І брамою з мечів непереможних Яку відчинить тільки слово принесене на крилах птаха Останнього з-поміж птахів Перед світанкомЮлія Баткіліна:
Перед світанком світ стає, мов плівка, прозора і тонка, легка, зникома… Отут, де крапка, мала б бути кома, за кригою – води тоненька цівка. Розсипана отрута порошком, а перед світанком сіре все і сніжне, ніхто різниці вже не помічає — то чашка смерті чи горнятко чаю? Ми місто залишаємо на тижні або на миті довгі і печальні? Перед світанком мариться весною, і передсмак її тонкий, солоний, а ми вже підставляємо долоні, і ясно все з тобою і зі мною.Марія Микицей:
і ясно все з тобою і зі мною чи лиш здається нам? а звідки знати хто нам скаже правду що все найгірше вже давно позаду і темні стіни тільки тіні залишать в наших спогадах що сніг за нами замете сліди і неможливість повернення? І наші голоси – такі тремкі такі щасливі Нарешті зацвітуть? І крига скресне І ріки вийдуть з берегів і сонце знову стане Жовтим і теплимЮлія Баткіліна:
Жовтим і теплим стану я, Жовтим і теплим, Я – каченя, народжене в час припливу, Я – чаєня в гнізді у пісках солоних. Скоро відтане землі життєдайне лоно, Біла гора відпустить зелену гриву, Жовтим і теплим стану я, жовтим і теплим. Скаженим темпом довгим відлунням в пагорбах стане танець, теплими квітами стане мій перший виліт. Світ обертає наше живе горіння, Світ обертає всяке живе створіння, море живе прокидається, чайки квилять. Довгим відлунням в пагорбах стане танець. І сніг розтане.Марія Микицей:
І сніг розтане. Навіть якщо Це тільки сон на горі холодній Всіма вітрами скаженими наскрізь прошитий Як ниткою білою що сріблом у витті вовчому міниться памороззю химерною на руків’ї меча між скель застиглого лабіринтом без входу і виходу і вічної молодості відлунням яке ніколи тобі у очі не зазирає губами ледь теплими прошепочи пальцями замерзлими намалюй у холодному повітрі моє ім’я. і ти побачиш що трапитьсяЮлія Баткіліна:
Ти побачиш, що трапиться. Вперше, і вдруге, втретє — так вимовляють свідчення і закляття. Так дітлахи ховаються в очереті, кожен – володар снів, від страху закляклий. Так відчиняють іржаву браму назустріч пану, так із скрипучих піхов клинок виходить… Леле мій, брате мій, друже, не все пропало, досі весна і сонце встають на сході. Досі тримають слово, хто звик тримати, хижі клинки сталеві і автомати.Марія Микицей:
хижі клинки сталеві і автомати. І навіть ночі найдовшої буде замало Щоб оспівати їх мужність і їх звитягу Біля вогнів жертовних до самого неба До зірок прекрасних на їхню честь названих І голоси жіночі пахучі як коси в любистку викупані Легенди про них складатимуть Перучи сорочки вишивані у стрімких потоках холоднихЮлія Баткіліна:
Перучи сорочки вишивані, співали камінню, мосту і лататтю, В сорочках вишиваних виходили на береги до багаття. А на вишивці – сонця квіткові, казкові птахи. Хто торкнеться лихий? Вирушаючи в путь, напинали знамена і білі вітрила, Бо печаль гостювала у нас, але нас не скорила. Всі колись залишаємо світ, наче сонце вночі, як іде на спочин. Наші стиглі життя у саду, золотаві, бокаті. Наші стиглі життя у саду, садівник у дорозі. Виглядайте коханих зі шляху, стрічайте на розі, виглядайте усіх, хто пішов у піснях і тривозі, і вітайте у хаті.Виглядайте усіх, хто пішов у піснях і тривозі
Юлія Баткіліна* * *
Тихий голос шепоче: «Чи ти тепер не жива? Чи бриниш, як струна, як натягнута тятива? Чи боїшся щурів, і крові, і висоти, чи бува відбоялась ти? Чи не сталося так, що твій біль тебе лікував?» І, хоч зір мій – мара, туман, почорніле скло, сонце сіло, а небо і спрагло і запеклось, я тягну собі в лігво мотиви і молитви, і казки, для живих, живим. Проростають вони, і кожна – гнучке стебло. Тихий голос мені співає таке і так: «На обпалених пустирях поростуть міста. Як дерева на голій вирубці, як трава. І не раз, не два». Він співає мені, співає, мотив пливе. Той, що всі і завжди підхоплюють із давен, той, що в серці до смерті, як фото в записнику — від утрат і брехні, наклепу, отрут і куль, від того, що колись вполює усіх живих.* * *
Був простий, як старе кресало, як та зима, як оцей кашкет. Він казав, хто не йде на ризик – живе дарма, а на світі багато прекрасного вже нема, і що є – гірке. О, я був захоплений, я його поважав, я світився ним. Він шикарно лаявся, мав при собі ножа, майже кожного разу чимось мене вражав, аж допоки зник. Я не знаю, чи захід сонця тоді кровив, та була війна. Він стріляв, закривав собою, копав рови. Він загинув і став – статистика для новин, що летить у нас. Проклятущі мережі доносять у літній день новину, де його нема, із його «ніде». І дивлюсь я, не дуже притомний, у кпк… і краса гірка.* * *
І ніби в світу більш нема половин. Усе розколото вщент. Я прокидаюсь і шукаю новин, не попадаю в планшет. І ще удосвіта шукаю новин, і ще шукаю, і ще. І кожна ніч, немов десяток ночей, і кожен день, як та вуглинка, пече. І потім ти уже не дуже і ти. І блок-пости, блок-пости… Майже лицарський романс Це початок. Бере він меч, підіймає щит. А на щиті намальовано щось таке. Наче дракон і птах. За вікном дощить, У центрі міста – хресна хода і пікет тих, що за спасіння безпомічних тюленят, тих, що кажуть, мовляв, король наш – тупа свиня, і ще одного такого підстаркуватого пня. І хтось на вежі яскравий прапор підняв. Вона йому каже: «Господи, поможи!». Але він не бог – і навіть близько не бог. В сусіда є лавка й лампа, а в лампі – джин, та магія не врятує уже обох. «Нехай ми будемо прохолодні чи ще нестерпні, двадцять років у шлюбі, і я – еталонне стерво, нехай у нас іще щось маленьке росте, бо я не можу без тебе, ніяк не можу без тебе». Він усміхається, бо ці слова йому личать. Він плаче в своєму серці, бо він же лицар. Ідуть по троє, ідуть за світлом, несуть плакати. Моя ти доле, чому ти падло, чому така ти?* * *
Одразу прийшли самотність і дія друга. Одразу шалені сльози о другій ночі. У венах високовольтна бринить напруга, Над кожним із них почалася своя наруга. Цей рік – пророчий. В цей рік їм ламало руки, кришило пальці, В цей рік їм життя трощили, мов кволі ребра. Виходили до прибульців неандертальці, Гаптаркам щасливих доль розламали п’яльці, А жити треба… – Мій друже, який із моря сухим виходив, Який не горів у полум’ї і не спікся, Коли ти попросиш спокою і свободи? Чи просто собі води – чи не прийдуть води Сумного Стікса? – Моя мовчазна дитино, моя утіхо, Було у нас тільки літо, а стало – лихо. І тільки одна електрика піднебесна У нас воскресне Скресне хресне…Міське
Що наснилось тобі, коли ніч назавжди спливала, Як всі ночі на світі, як навіть найдовші ночі? Напрялися із вітром Рамаяна і Калевала — І що захочеш. В нас на сходах живуть коти і рудий собака, ну який нам похід світами, яка Ітака, ну які нам іще потрібні магічні знаки? Тільки навіть якщо я уже не дивлюсь новини, я усюди завжди почуваюся наче винна, і яка цьому може бути іще причина? А ніяка. Під дощем на світанку мерзнуть червоні клени, Під дощем підступає довга гірка розлука. І причин накотила сила така силенна — Повні руки. Той, хто місто лишає, всі сходи і всі кав’ярні, всі музеї, дахи, хвороби і справи карні, хто іде до усіх вітрів пошукати бою, той повернеться – ненадовго і не собою. То якого потрібно щастя, якого болю і кохання? Он світанок, і слід уже розмивають зливи, щоб тепер виглядала сліду твого даремно. Тільки світ цей такий безмежний і галасливий і буремний. Тут легенди і пошесті ходять, неначе протяг, тут загибель твоя тихенько живе навпроти, а коли настає їй час розчохлити зброю — Бог з тобою.Вічна історія
Досвітнє вогке тепло затопило стайні, ні розвідки, ні навали, ні сну, ні герця. Він просить її: «Кохай мене, як востаннє, і я не помру ніколи, бо так ведеться». Біла земля до могил промерзає – лютий. Диханням він зігріває її долоні. В їх поцілунку – темна п’янка отрута, та уві сні гонитвою марять коні. Все, що я хочу – це падати проти сонця і проти неба, в білі водойми, розчахнуті, як обійми, в шал весняного яблучного розмаю. Тільки жене мене клята оця потреба. Кажуть, жадаєш миру – то меч не вийми. А я виймаю. Він каже: «Я не загину, бо так ведеться. Тільки триматиму небо і оборону». Його проводжає вона і стара фортеця та колотнеча запльованого перону, де продають воякам пироги з грибами, де малюків і старших долає спека. Що з нами буде? Що з нами було? Хіба ми Можемо бути поряд і так далеко? Все, що я чую – як тонко співає вітер, і все – ні слова, все, що я бачу – це синє шалене небо, чорне твоє волосся на полотнині. Все, що я знаю – що смерть відімкнула браму, іде на лови, все, що я можу вимовити – про тебе, отак віднині… Летять лелеки…Шепіт про поранену берізку
Іллі Титко, 53 ОМРБр І не скажеш – у цьому світло чи лиш покора? Чи тремтіння – спільне у парості і косулі. Он вона стоїть, отака тендітна і білокора, і у білій її корі застрягають кулі. Застрягають – вітри, уламки, шалена тиша, і відлуння гарматних пострілів і «чекаю». Он, дивись, у гілках обламаних світ колише, телефонні дзвінки і нахабні пташині зграї. «Ти приходь, моє літо ясне, приходь скоріше. Поки є в мене сили це прядиво вітру прясти. Поки армії варять кашу і топчуть рясти. Як мені не впасти? Як мені до весни ловити нечасту тишу?» Проминають її проїжджі і подорожні, проминають її, йдучи до оселі й смерті. Проминають і йдуть насипати мішки порожні чи зашити чим є однострої свої протерті. Віти снігом хлеще… Та, поки прикриють спину Наперекір всім новинам, всім скреслим кригам, світ обертається все ще — догори дригом, та без упину.* * *
Умієш – малюй картину. Вона нетлінна. Єдине, що світ минущий по них залишить. Сідає, кладе їй голову на коліна, І потім навколо них западає тиша. Крокують війська і змінюються режими, І падають астероїди на Юпітер. І каже вона: «Ми повністю одержимі. Чи варто зробити чаю и потерпіти?». І він їй ні пари з вуст, бо слова – мара, Бо власне уже все сказано сто разів. І ще – бо крадуть кохання, та він не крав, І жодного разу від нього не тверезів. Осіння тривожна ніч забирає кращих. Мовчать вони, і не сплять вони, бо пропащі. І те, що по них прийшло, викликає ліфт, І тіні, мов змії, сплетені на землі.* * *
Чи поранений був, чи поранених брав на борт, По розбитій дорозі летів у масній імлі. Він любив її сильно, бо сильна, як смерть, любов, А на смерті він знався краще за янголів. Не казав, як воно пече і коли назад. Ні півслова їй навіть зайвого – не казав. І питала вона: «То чому він іде ні з чим? І чому я стою тут, неначе мене прип’яв? Чуй молитву мою, сподівання мої лічи, Всі, що серце моє труять, що і я – не я». Тільки вітер північний чув та червоний схід, проливалося небо у очі її сухі. Так стрічаються часом сонце і темна ніч, Так стрічаються часом місяць і білий день, Так ми ходимо, як чудовиська в глибині, Виринаючи, щоб подихати, де-не-де. «Не питай у вітрів північних, у чорних злив. Світ ловив мене, не піймав мене, тільки злив».* * *
Здається, що світло зникло уже давно. У темряві висихає гіркий полин. Та все-таки ти вставай і бери зерно, і між важелезних жорен його мели. Нехай борошняний порох осяде тут, нехай крижана у глек потече вода. Допоки твої майбутні сади ростуть, допоки тебе не визнали за святу, допоки тобі по силах твоя біда… В порожній твоїй домівці висять щити, на кожному спить грифон і гарчить вві сні. І часом здається, ніби живеш не ти, а спогади, теплі, пружні і навісні… Мели-но своє зерно і колючий біль, розпалюй вогонь в печі і не спи вночі… Колись вони всі повернуться – не тобі, а просто тому, що мають свої ключі.* * *
Підступав під немиті вікна густий туман, хтось дорогою, певно, зайвого перебрав. Поверталась війна за воїном крадькома, мов коханка чи дуже віддана медсестра. І співала йому, співала: «Біда-біда, хто, мій соколе, ті набої тобі подасть. Хто вкраде тебе, хто вкладе тебе на нічліг, хто із них?». Теревенили до опівночі картярі, телефони напіврозряджені тень-телень… Заговорювала невидимий оберіг, водночас і прокляття чорне, і привілей. І на грудях його, чи дівчина, чи змія, не давала вона заснути йому ніяк. Картярі запивали острах, і сум, і лють, і гортали книжки психологів і падлюк. Від стіни пробігали відблиски до стіни… Поверталась війна за воїном із війни.* * *
Він не курить, а так сидить. Цигарок нема. «Що за лажа, – питає, – із нами із усіма, що за цвіль, що за бруд і яка неймовірна гидь… Я би, знаєш, і сам собі зацідив з ноги, час від часу я дуже радо би щось ламав — від огиди, тупої безвиході і нудьги». Що робити тепер? Обіймати його за плечі? Говорити якісь прості і набридлі речі? «Це, маленька, – шепоче він, – безпідставна втеча». Настає вечір. Настає такий білий вечір, у порожньому місті холод хапа раптово. Хто із них промовчить, коли ворон в саду закрече, хто готовий? Хто з них тепер готовий? Хто стара каравела, яка віддає швартови, щоб до берега і тепла не вернутись знову?Побажання
Крім надійної зброї, товаришів і удачі, Поки землю гризе вогонь, поки мир не квітне, Нехай знайдеться в тебе щось – невелике наче І непомітне. Оберіг старовинний – прадідова робота, Чи то шепіт старих дубів у старому лісі, Чи малюнок того, хто уже переріс своє фото і метр вісім, якщо це лист від неї чи навіть просто від когось там, аби ти читав. Якщо це прапор, де наші стануть, напнуть намети, Якщо це спогад – вона, туман, світанкова тиша, Якщо це прикмета справжніша за всі прикмети, Найважливіша, Якщо це той бог, що ходив по водах, як по траві — Нехай він. Оце і є моє побажання – нехай не чудо, Просто так, невелике щось – ні на що не схоже, Але хай ця штука в потрібну мить із тобою буде І допоможе.Пісня про розлуку
Кому не щастило сильно, кому накаркали… Вокзальні собаки, хижі, немов шакали. Він просить її, щоб не бачилась із пліткарками й чужим ні у якому разі не відмикала. Ні душу, ні гаманець, ні тим паче паніку, оскільки від паніки можна усе забути. По звичному курсу на північ ідуть титаніки, бійці – під Крути. Нехай собі там летять, як завгодно, ворони, нехай там собі затьмарять сльозливе небо. Чи ж він від дурної кулі не заговорений? Хіба не при ньому все, що в дорозі треба? Цей світ затісний, крихкий, наче та цукерниця. Цей світ – мілина світів, тут плавучі міни. Та каже він, що повернеться – і повернеться неодмінно.Цей світ затісний, крихкий, наче та цукерниця
Марія МикицейПОЧАТОК
ці вічні мандри крізь пітьму і холод що є водночас сяйвом і теплом — рука в руці обійми до обіймів — кружляння обертання повертання повернення трави у квіти квітів у росу роси у сльози що на завтра снігом укриють землю де найглибші ріки течуть гарячим світлом де самі стаєм відлунням світла і початком світу* * *
аж десь в середині січня випаде сніг і почнеться зима і хтось випадковий за сусідній столик сяде невипадково спиною до тебе щоб не бачити як ти п’єш свою каву як під твоїм одягом ще триває ніч і губи іншого засипають тебе найсолодшим піском з голови до п’ят* * *
КОЛИ З НЕБА ПОЧНЕ ПАДАТИ МАННА НЕБЕСНА ПРОШМИГНЕШ СХОДАМИ ДОНИЗУ У НАЙБЛИЖЧУ КАВ’ЯРНЮ ПІДСТУПНО НАШТОВХНЕШСЯ ПОГЛЯДОМ НА ЧИЇСЬ МИМОВОЛІ ПОБОЖНО СКЛАДЕНІ РУКИ В ДОВГОМУ ОЧІКУВАННІ БАРМЕНА ФАТАЛЬНО ЗАМОВИШ КАГОРУ — ЩОСЬ МАЄ ТРАПИТИСЯ — А ПОТІМ ЧЕРЕЗ ВІЧНІСТЬ ЗАНАДТО ПІЗНО ПОМІТИШ ЯК КРІЗЬ МАРМУРОВІ СТІНИ ПОВОЛІ ПРОСОЧУЄТЬСЯ ВОДА І ЗРОЗУМІЄШ ЦЬОГО РАЗУ ТЕБЕ НЕ ПОРЯТУЄ НІ ВМІННЯ ПЛАВАТИ НІ ВМІННЯ ЛІТАТИ НІОЖИНИ 2
ГОЛОСИ ДАЛЕНІЮТЬ ЇХНІ ЛУНИ ВІДЛІТАЮТЬ ЗА ВІТРОМ НАВЕСНІ З НИХ ВИТИМУТЬ ГНІЗДА ЛЕЛЕКИ — ВЖЕ САМА ЗАБУВАЮ ПРО СВІТ МОНІТОРІВ КАВ’ЯРЕНЬ І АВТ ПО КОЛІНА В СМАРАГДОВІМ ВОГНІ ПОЛОНЯНКА ВЕЛИКОГО ЛІСУ ВЖЕ ПРИНЕСЕНА В ЖЕРТВУ ПРЕКРАСНИМ СОЛОДКОГОЛОСИМ ОЖИНАМАХЕРНАР
– солодких снів і слів моя красуне ти пишеш свій найдовший лист в житті – цілую коси очі і коліна і зірку я малюю у вікні твою улюблену далеку і прекрасну як ти для мене як для мене ти твоя недосяжність зводить з розуму і робить моє життя порожнім незважаючи на те що ця порожнеча між нами заповнена світлом і холодом щоб тебе бачити навіть так здалеку мушу чекати ночей безхмарних і безмісячних — що трапляється не так вже й часто — а потім задирати голову напружуючи зір вдивлятися аж поки очі не застилають сльози тому й цілую в очі бо знаю як це важливо добре бачити і не сліпнути бо ти засліплюєш навіть з такої неймовірної далечі а як затято ти пахнеш мені через простір що чомусь вимірюється не кілометрами а роками через печаль яку не виміряти нічим моя гаряча квітко з палахкими пелюстками — на березі космічної ріки в яку не впасти і не перейти вбрід і навіть не наблизитися і навіть не доторкнутися моя Ахернар* * *
доживи до цих вражень можливо вони розщеплять на найменші ймовірні складові твою суть і тоді трансцендентний дискретний ти без жодних незручностей доживеш до похилого віку полюбиш завжди голодних голубів біля ратуші неправильні еліпси псів холодом вписані в неправильні кола каналізаційних люків і думка про власне життя у часі perfekt принесе насолоду незнану і не згадаєш як був бранцем чи може володарем (зрештою хто пам’ятає тепер) сліпучого світу на ймення гординя* * *
НАВІТЬ НАЙУЛЮБЛЕНІШІ СУКЕНКИ ЗВИСАТИМУТЬ З КРІСЕЛ ПОШАРПАНИМИ КЛАПТЯМИ НІКОМУ НЕ ПОТРІБНИХ АФІШ БАЖАННЯ ГЕНІАЛЬНИХ ВІРШІВ (СВОЇХ ЧИ ЧУЖИХ – НЕСУТТЄВО) НІЧИМ НЕ ВІДРІЗНЯТИМЕТЬСЯ ВІД ВМІННЯ ЛЮБИТИ ВЕРХІВКИ ДЕРЕВ БІЛЬШЕ ЗА САМІ ДЕРЕВА РІЗНІ ШЛЯХЕТНІ НАПОЇ ЯК І ЧОЛОВІКИ ВТРАТЯТЬ СВОЄ ПЕРВІСНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ І СПРИЙМАТИМУТЬСЯ ЯК ДЕКОРАЦІЇ ДО ТЕАТРУ АБСУРДУ РУЖЕВИЧА ВЛАСНЕ ДУША ЗАБАГНЕ МІЖСЕЗОННЯКАРПАТИ 1 АБО ДАНАЇДИ
ТУТ ПОПІД НЕБОМ ПОШМАТОВАНИМ ЗОРЯМИ Й ТІНЯМИ КРИЛ РОЗПРОСТЕРТИХ БЕЗШУМНО І ЛЕГКО ВІЧНІСТЬ ЗДАЄТЬСЯ ІНАКШОЮ КОЛИ РОЗГЛЯДАЄМ ЇЇ КРІЗЬ ВОДУ ЩО ЛЛЄТЬСЯ З ДІРЯВОГО ЖБАНА ВОНА — ЗЕЛЕНІ СПИСИ СМЕРЕК ЗУПИНЕНІ ЗА САНТИМЕТРИ ВІД НАШИХ СЕРДЕЦЬ* * *
ЧАЛАПАЮТЬ СОБІ ВУЛИЦЕЮ ЛЕДЬ ЗІГНУТІ ЖІНКА – З СИНЦЕМ ПІД ОКОМ ЧОЛОВІК — З ВЕЛИКИМ МІШКОМ НАПХАНИМ НЕВІДЬ ЧИМ ЧУЖИЙ ЗУЖИТИЙ ОДЯГ ВСЕ ЩЕ ВИСИТЬ НА НИХ ЯК НА ГОРОДНІХ ОПУДАЛАХ АЛЕ ВЖЕ ДАВНО СТАВ СВОЇМ — ІНАКШОГО НЕ БУДЕ — МИНАЮТЬ БУДИНКИ В ПОМЕШКАННЯХ ЯКИХ НІКОЛИ НЕ ЖИТИМУТЬ НАВІТЬ НЕ МРІЮТЬ ПРО ЦЕ ВЕДУТЬ НА ПОВІДКУ ВЕЛИКОГО РУДОГО ПСА ТРІЙЦЯ — ЇЇ НЕ ЗАФІКСУЮТЬ ЖОДНІ ПОЛОТНА СУЧАСНИХ ХУДОЖНИКІВ БО ПРИШЕСТЯ СИНА ЦЬОГО БЕЗДОМНОГО БОГА НЕ ПОМІТИВ НІХТО* * *
вчорашній загублений хлопчик у жовтих житах лиш небо безмежне і тепле стікає повітрям лиш жайвора піснею хтось наче пензлем малярським малює над полем несправжні неправильні кола і запах ожин переходить у запах жоржин сьогодні крізь сон твій котру уже ніч по темній від мокрого снігу бруківці летять схарапуджені коні змітаючи гривами зоряний пил із далеких сузір’їв вбиваючи в брук тривожні опівнічні луни це втеча чи наступ і вершники де золоті й прапори над ними гаптовані сонячним вітром… …лиш звуки сурми десь далеко за краєм землі і свободи і крові тієї що маками на рушникахТАТУ
моє передпліччя — найкращий твій космопорт перламутром зеленим нависаєш над ним і десь вибухають наднові і кришиться гіперпростір потужні торнадо змітають мегаполіси і острови в океані поки крила твої граційні і хижі складаються у перламутрове віяло приваблена запахом шкіри і тремтінням засмаги знаходиш мене крізь траву і дерева вибираєш поміж мільярдів тіл нехтуєш квітами довкола і комахами над моєю головою сідаєш залишаєшся принаймні на рік до наступного червня а то й назавжди навіть не питаючи моєї згоди* * *
не встигнеш обійми розплести подих перевести вгорі на мурі фортечнім своє біле лезо п’янке і пекуче викине жасмин важкий оксамит намету прекрасних зоряних наложниць роздираючи немилосердно і ніжно звільняючи шлях для нас — кожного окремо і для них – теж порізно а коли нарешті стихне шум вишневої автівки сядеш собі на мурі під жасмином вдихати його пахощі чеберяти босими ногами спостерігати як з дахів давніх австрійських кам’яниць берези тремтливими шаттлами безшумно злітають у космос* * *
РІЧКА — ЦЕЙ ОСТАННІЙ ПРИТУЛОК ЧОВНІВ ПЕРЕПОВНЕНИХ РИБОЮ НОЧІ ВЖЕ ЧЕКАЄ ЩОБ НАШІ ТІЛА З ЯКИХ ПРОРОСТАЮТЬ НАВЕСНІ ДЕРЕВА ДЛЯ РАЙСЬКОГО САДУ ПОПЛИВЛИ ВЗДОВЖ ЇЇ БЕРЕГІВ І ТОМУ ЗАЛЮБКИ І ПО-СПРАВЖНЬОМУ ТУЛЯЧИ ЗАКРИВАВЛЕНІ РУКИ ДО ПРОСТРЕЛЕНИХ ГРУДЕЙ ПАДАЄМО ПЕРШИМИ ЖЕРТВАМИ ВИШНЕВОЇ ВЕНДЕТИ БОЖЕВІЛЬНОГО ЛИПНЯВІРШИК ДЛЯ МАРИСІ АБО ВЕСЕЛКА
не шурхоти листячком не шукай горішка навіщо він тобі з’їси і забудеш знайди краще равлика матимеш хатку зі спіралькою архімеда на даху замість віконечка будеш цілу зимоньку дивні сни бачити книжечку читати хрестиком вишивати а коли пригріє перше сонечко виповзе равлик на осоння і скаже – біжи марисю до мами бо без тебе сніг не зійде перші квіти не зацвітуть пташки з вирію не повернуться без тебе твоя мама не згадає що вона — веселкаВЕСНА
і десь у чиємусь сні за спиною сонце — жовта весела куля — падає за горизонт і котиться схилом — залишаючи слід вогняний на піску і вже безтурботно і легко ти згодна платити найвищу ціну щоб ця порцеляна найтонша пташиного співу і скло кольорове озер і килими квітів летючих і бронза дощів крізь сувої повітряних замків щоб це караванне тривання – минання шовково — весняне перекоти — поле накрило тебе з головоюАТЕНТАТ
і нехай йому про мене нагадає хто завгодно якось так мимохідь між іншим під час випадкової зустрічі на перехресті гамірних вулиць щоб половини слів не було чути щоб моє ім’я невидимою хвилею щоб було схоже на непомітне ненавмисне ідеальне вбивство бо тІла так і не знайдуть бо хтось з нас двох вже давно мертвий* * *
ВАШЕ ЛИСТЯНЕ ПТАСТВО ВІДЛЕТІЛО В ПАЛКІШІ ОБІЙМИ КРІЗЬ ГРАФІЧНІ РЕШІТКИ ГІЛОК ПРОСВІЧУЄ ХОЛОД НАЯВНІСТЬ АСФАЛЬТУ І ЗРАДЛИВА БЛИЗЬКІСТЬ БУДИНКІВ РОБЛЯТЬ НЕМОЖЛИВОЮ ВТЕЧУ В ЛІСИ ЖАГУ ЯКИХ ВАМ ВСЕ ЩЕ НАМАГАЮТЬСЯ ІМІТУВАТИ ЦІ ДАХИ ЦІ ДОЩІ ЦІ ДРОТИ* * *
МИ П’ЄМО «КЛЯШТОРНЕ ЧЕРВОНЕ» В СЛОВАЧЧИНІ ЙОГО ПИЛИ МОНАШКИ ПЕРЕД МОЛІННЯМИ ВОНА НЕ СХОЖА НА МОНАШКУ І ВЗАГАЛІ НЕ СХОЖА НА ЖОДНЕ З ЖИВИХ СТВОРІНЬ ВОНА – ПОКИ ЩО НІКИМ НЕ ЗБУРЕНА ПОВЕРХНЯ ЧЕРВОНОГО ВИНА У ДУЖЕ ВУЗЬКОМУ БОКАЛІ* * *
НУДИШСЯ ПАЛИШ П’ЄШ КАВУ ЧИТАЄШ ВІРШІ МОЛОДИХ І МЕМУАРИ СТАРИХ ЗГАДУЄШ ЧОЛОВІКІВ ЯКІ НЕ ВСТИГЛИ ЗРОБИТИ ТОБІ НІЧОГО ПОГАНОГО І ДЕСЬ ПІД РАНОК ХОЛОДНОЮ ВОДОЮ ЗМИВАЄШ З СЕБЕ ЩЕ ОДНУ БЕЗСОННУ НІЧ ЯК З НОСОВИЧКА – КРОВ* * *
не піском занесе і не джунглі накриють своїм опахалом зеленим і не голод не кінські копита і не не під воду під сніг коли біла рука малюватиме місяць червоний коли хтось обриватиме струни тепла по одній атлантида осіння западатиме в зиму як в кому звідки не відомо чи є вороття і ворота зачиняться легко чи може зі скрипом і сторожа на вежах запалить холодні вогні і незмигно дивитися як крізь замерзлу веселку палаци музеї і храми гобелени і арфи і фрукти у кедровім ковчезі під сніги як під шкіру пливутьПід сніги як під шкіру пливуть…
Юлія Баткіліна* * *
Наче давня людина – такий собі узагальнений Гільгамеш. Не зважаєш на тих, хто слабший і не пручатиметься, хто прощався з тобою – за тими ти не скучатимеш, не труїтимеш їх сумними нічними чатами, не зап’єш. Ти виходиш без страху до бою, до пристрастей і бажань. І до тих, хто тебе в дорогу далеко випроводжав. І до себе виходиш – бо чом же до себе не… Хтось тобі побажає щастя, а хто – зітхне, та не жаль. Над Ніпуром летить кажан, над Лагашем чатує мла. Слухай співи нічних шоссе. Пам’ятай про план.* * *
Ніхто не віщує майбутнього – що буде з ними? Що буде зі мною, якщо задрімаю – невже я помру? А дощик паде, на усі ці Парижі та Єрусаліми, на кожну у світі Варшаву або Анкару. Знамена – перуть. І тест – якщо стати знаменами, стати чиїми? Якщо ж ми підемо людьми, то залишаться рими. Це теж буде true. По вулицях темних стікає пітьма і тривога, вони тарабанять в шибки і співають у пустці дахів. Та дощик паде і піде, і до чорта і бога, до неба пісень і бездомних птахів. Знамена – сухі, це тільки земля під ногами липка і волога. Це справжнє, як осінь, як дощ, як Америка, йога, саванни і хащі, планета, прекрасна і вбога, хрестовий похід. Підніметься місяць, калюжі освітить іскристо. Ти сам собі прапор на вулицях темного міста. Неси ж себе сам. А всесвіт пливе і нанизує миті в намисто. Печалі усі він тобі посилає навмисно — і всі чудеса.Місто Ха
Що не рік – то невдалий, а що не доба – лиха. В понеділок дощі повертаються в місто Ха, з понеділка проїзд дорожчає і проліт… Ти не думай, що це печаль – це така пиха, що життя не прожив, а пробився і проштовхав, вторгував за лід, за сушений глід, у небес, землі, у тіней, і примар, і у духів сусідніх хат. Торгував, воював і не байдикував ні дня. У полях за рікою орду сам-один спиняв. Бо не вміє ніхто як слід зупинить орди. Сам собі порятунок, ворог і світлий князь. В капшуці на руці монети тобі дзвенять. І чекай біди, бо завжди один, а всі інші – дим, а можливо і дим – легенда та маячня. І з тобою в диму і мареві так ідуть ті, хто теж за рікою сам зупиняв орду. Ти їх, кожного, як у дзеркалі, впізнаєш. Хоч отой худорлявий красень, а цей – гладун, а отой – висихає майже від снів і дум, чи малює треш, чи рахує кеш, та самотній – теж. Тільки правда, і все, і ніякого закиду. І куди б ти собі не біг, і куди б не йшов, ти завжди назавжди повертаєшся в місто Шо. Бо на сердці вина, і сум, і рівненький шов. І нема для них ради в жодному із світів. Ти не думай, що це пиха – це така печаль. Бо загиблі приходять, дивляться, і мовчать, сподіватись не звикли, вірити – поготів.* * *
Окей. Дирижаблі в небі, в душі – стімпанк, годинники із великими коліщатами. Танцює над містом сніг – чудернацькі па. В порожньому парку – кинутий водоспад. А доля сліпа, і хто тебе захищатиме? Ніхто не зупинить цей невблаганний день, ніхто не замінить віскі і бортмеханіка. Ти скажеш собі, що ніколи не знав людей. Що врешті як сніг прийшов, так собі піде. Одна із ідей, від яких ущухає паніка. Диспетчер змінити розклад іще не встиг, із Глазґо до Едінбурга попутний вітер. В найближчому пабі пабмен стільниці витер. Присядь на дорогу. Мері купує квіти. Ірен у мансарді палить твої листи. Яскраві чужі жінки дістають мундштуки. Підкурюють. Стоп. Змінімо оці лаштунки. Це знов – небеса і ти. Небеса і ти. А інше – то тільки різні яскраві штуки, мости, пароплави, потяги і кити…Чоловічий портрет
Могли б розпочати з кави чи з того, що кави зроду не пив. Могли б розпочати з нічної траси, цигарки чи гіркоти. Та – попіл Клааса, попіл Клааса в серці його остиг, він – мертва пустеля, він – дощ кислотний, покинутий дім сліпий. Виходячи вчасно в похмурий ранок, ховає в кишеню ключ. Несе у кейсі підгнилу грушу і йогурт, і книгу скарг на світ із «мушу», з розбитих мушель. Єдиний безцінний скарб — то попіл Клааса, холодний попіл, ні голоду, ні «люблю». Ти міг би сказати: ці дні порожні – його особистий гріх, але уяви, що не все ти знаєш, лише припусти на мить, що попіл Клааса, холодний попіл у груди його гримить, забуте ймення, чуже похмілля, епохи з подертих книг. І він іде, не чекає щастя, шукає найменший сенс, чому гризуть його сни прадавні в світах цифрових мереж, а що Клааса нема насправді – це він розуміє теж. І що були там чума, холера, і голод, і мор – і все. Та щось лишилось таке прозоре, що є і не має меж.Чоловічий портрет і тихий блюз за кадром.
Він живе собі як усі, тривожиться не про те. А потім стається війна, кордон, Іловайський котел, а потім час кінчається – хвилини спливуть до дна. І він з цим живе, хоч це не його вина. І він з цим живе – із лісом холодних стел. Ні, спогади з часом бліднуть, адреси і голоси. У нього є що любити, у нього, наприклад, син, і хтось не заходить більше, і хтось не пише листів, та він не лишиться насправді на самоті. Є в людини справи і люди, і більшого не проси. Тільки, як би воно і де б воно не було, в нього є для мовчання в році ОТЕ число. Не треба його жаліти. Не треба чіпати рук. У нього є все потрібне – у нього, наприклад, друг, Він, може, собі малює, а може – любить кіно, Може, завів собаку, може, чудних птахів, Може, любить світанок над морем міських дахів. Залиш йому ТЕ число, він повернеться знов.Еллі
Хоч земля ще темна, та не пласка, і кити під нею світи не снять. Ось маленька Еллі, тонка, прудка, золотиста й капосна, як щеня. Всі розмови тут – подорожчав гас… Гіркуватий дим, шкіряний кісет. «Не дрімай-но, зернятко, це Канзас. Тут завжди сміливець бере усе. Не дрімай же, бусинко, не дрімай. Всі дива на світі лови сама. Будь у тата сонечком з-поза хмар, бо тепла катма». Ось маленька Еллі іде в житах, а жита заввишки як старший брат. Ще ніякий вітер не прилітав, не було іще ні доріг, ні втрат. Тільки гроші в них не ростуть в полях, тільки важко їм дістається дім. І повільно їх оберта земля, розганяючи колами по воді. «Я поїду, мабуть, в Майамі-біч, ти, сестричко, скучила вже, мей бі. Сто доріг на світі, на світі ніч, я пишу тобі.» Від усіх торнадо, усіх гінгем, від усіх нечуваних покарань захищає та, що біжить ген-ген і кричить: «Ура!». Та, що нас чекала з Майамі-біч, із усіх нью-йорків та кордільєр. Навіть посміхається не тобі – таж на світі є! По полях посохне хрумка трава. Відкривай цю книгу – не відкривай… та і ти собі полетиш – стривай! — ти ж жива, жива… Повертайся, Еллі, з усіх доріг, повертайся, Еллі, холоне чай. Урагани чубляться нагорі, літаки гарчать. Припадає порохом цей Канзас. Повертайся, Еллі, до нас, назад. А тепло обіймів, шалений сміх — то самі, самі…Танцівниця
Перед нею – не шлях, не стежка, а наче вир. Там і смерть, і чума, і темна гірка трава, там до обрію сірий стелеться льодовик. А вона – тільки крок вперед, тільки: «Дайте два! Дайте два, Я жива, клянусь, я іще жива, поки стане життя і сили – іду на ви». Перегукуйся з нею, хто тут напівживий, пригадай, як тече вода, дзеленчить трамвай… Оживай. Відгукалися їй і мертві у тих степах, Чарівне та єдине мовлять – і замовчать. Мала бути вона божевільна або сліпа, чи хоча б на дахи залазити по ночах. Та – не час, і вона іще, як гидке кача, і ніхто ще її історію не копав. В цьому танці доволі стане смертельних па, та іще з трибун врізнобій глядачі кричать. Хто почав? А вона їм: «Течи, ріка, колесо, крутись, кидай пісеньку від хвороби до самоти, кидай трап від човна до білого корабля, стане страшно – із кимось праведним розмовляй. Може слово безладне – тлін, і мовчання – тля, та слова до ладу – то золото і бурштин». По світах то гірчить полин, то цвіте ромен. Що не ступить – то каже кожному те саме. Амен.* * *
Він питає себе: «Це жарти такі прикольні? Що за біла чума настала посеред січня?» Він не хоче страшенно злазити з підвіконня, хоча протяги там міцні, а нирки – не вічні. Він запалює сигарету – палив зі школи. Відчиняє кватирку снігу, а сніг лапатий. І не так щоби він не закохувався ніколи, то від чого тут задихатись і потерпати? Що робити йому, як бути в цій дужій зливі, Що із того, що марять інші її віршами? Він закоханий в сміх, у сідниці її звабливі, Ув усе необов’язкове, невирішальне. Все, що з часом мине, що не має ваги і сенсу, що обсмоктане ворогами і пліткарями. Каже він: «От ти хочеш сексу, я хочу сексу — то чому це настільки повністю підкоряє? Чом я бачу тебе, коли очі на мить заплющую?». Переповнене небо снігом, вагітне зорями. Його серце болить, його туга стає цілющою, його очі стають озерними і прозорими. Часом море – і навіть взимку – дарує перли. Та коли їх знаходять, то не здіймають галасу. І яка вже різниця, в який вони день померли, чи побралися?* * *
Зриваєшся з холодної постелі, Бо вже тобі нерадісно пора, І біле сонце білої пустелі В міста твої розкосо зазира. Твоє життя – воно така тварюка, Печаль твоя – не чарка, а цебро… Та янгол твій рудий у двері грюка — І ти йому такий: «Спакуха, бро!»* * *
І поки ти прораховуєш все, і поки Від того рахунку луна над тобою лине — В тумані судна знаходять свої затоки, Свої острови й останні свої мілини. Розпатланий пан вибухові творить сполуки, А місто злетить – так на те він із біса геній, А хлопці кремезні до скронь натягають луки. І гинуть на старовинному гобелені. І ті, що померли, уже не зазнають відчаю, Лиш тишу – безмежну, первісну, стоголову. І ті, що у тому місті комусь освідчились, Не скажуть того ж ніколи, нікому знову. Все – мить. Підвіконня, квіти, тверда підлога, Акорд на розбитій, вірній, старій гітарі… А плани годяться теж – насмішити бога, Щоб він протягнув найдовше і не постарів. Люби, кого любиш. Вір йому. Ми – не ми, А сутінки, скрип колодязів і жасмин…Кай
Диліжанси ідуть на північ, гримлять колесами. Лихоманить світи паровозами і поромами. Принци виросли гамірними, довготелесими, Безсоромними. І кому віддаси ти трон свій і заіржавілий Меч – яка там у тебе є ще велика спадщина? Ти горище палацу порівнюєш із державою — «Захаращена». Ти б залишив війну пораднику, бісу, Бісмарку, Ти б залишив країну бодай на ердель-тер’єра. Ти втікав би з театра у білому злому присмерку До прем’єри. Он зривається у затоку шалене скерцо, Мармуровий атлант на терасі плече напружує. В кого в серці болять криві непрозорі скельця, Не одужає.Собі Самайн
Володарко темних міст, шукачко вогню чужого, кого покохаєш в ніч, коли настає зима? Лишаємось ми самі тікати з тепла прожогом туди, де густа пітьма, де кожен собі Самайн. Висотує сік землі суха невмолима осінь, похмурий міський дракон, облуплений та в іржі. Співай же йому, шалій, ти не розуміла досі, який це солодкий світ, де навіть свої – чужі! Володарко темних трас, проваль, де дрімає зброя, ночівель чадних і тих, де чаду й тепла нема, приходить щорічний час, де я розумію, хто я, хто ти, хто вони усі, хто кожен собі Самайн. Пірнають міста в пітьму, беруться світи в облогу, лягає на землю сон, спокутується вина. Нехай тебе обіймуть на довгу важку дорогу, бо кожен собі Самайн, бо кожен собі – весна.Заспів зими
Лягає на землю сніг, лягає на землю сон, лягає вогка й м’яка і непереможна втома. Агов, ти живий чи ні? І глухне в снігу клаксон, і сліпнуть в зимі серця до тих, хто заснув не вдома. Дорогами йде мороз, дорогами лід повзе, молочна густа пітьма, м’яка крижана облога полює на теплу кров… Не вір слимакам з газет, Що буде зима проста, недовга, як подих бога. Заварюй собі будь-де гаряче, гірке і пряне, надій на весну не май, поволі чекай її, бо світом вона іде і через віки – нагряне, як зараз – мороз і тлін, як все на оцій землі, знесиленій і твоїй.«Твою присутність винайду, як мову»
М. Кіяновська Твою присутність винайду, як мову, та з вуст іще не випущу ні звуку. Це легко – це як взяти жар у руки, це – дихання, тягни чи затамовуй. А зовні що? В космічній порожнечі пливуть собі комети безсловесні. Хай крижаним містам насняться весни, а сірим ковдрам – неймовірні речі. Я можу все, бо вчора ми стояли, і пальці в нас потроху крижаніли, бо – ретро, всі закохані вініли, бо – сонний берег давньої Каяли… Твою присутність винайду, як мову. Слова її – цукерки за щокою — Торкаю язиком, і знову, знову… Холодний світ на нас іде на лови, туман і сніг над чорною рікою. Відлуння нас питає – хто ви, хто ви? Лише б тебе не загубити знову, мою любов, мою таємну зброю…
Комментарии к книге «Плетиво (Збірка віршів)», Марія Микицей
Всего 0 комментариев