Рагнеда.
Уладзімір Святаславіч — вялікі князь кіеўскі.
Ізяслаў — князь полацкі.
Апанасій — праваслаўны прэсвітэр.
Xолад — язычніцкі вядун.
Лоўчы.
Былая Ізяславава нянька.
Злотнік.
Служанка Рагнеды.
Анея — дачка злотніка.
Паляўнічы ля вогнішча.
Гарабой — таксама з лоўчых.
Дружыннік — ганец вялікага князя.
Чалавек у армяку з башлыком.
Фар — выхавацель велікакняскіх дзяцей.
Усевалад, Мсціслаў — княжычы, браты Ізяслава.
Першая княжна.
Другая княжна.
Дзяўчаты і хлопцы, паляўнічыя, смерды, жабракі, людзі ў армяках з башлыкамі.
Дзея першаяДраўляны замак княгіні Рагнеды на беразе Свіслачы ў Ізяславе. У светлым пакоі княгіня Рагнеда і прэсвітэр Апанасій.
Апанасій. Матухна княгіня, яшчэ раз кажу: час адумацца вам. Сапраўдны Бог наш гаворыць мне: я навяду на паганых увесь стэп гэты, значыць, людзей са стэпу, жорсткіх і крыважэрных, якія блукаюць па зямлі толькі дзеля разбою. I яны павыкідваюць косці бацькоў вашых з магіл, параскідваюць па лугах і нівах пад сонцам, месяцам і зоркамі, якім вы пакланяецеся. Скіньце вашых жорсткіх багоў у Свіслач — і драўлянага Перуна з сярэбранай галавой і залатымі вусамі, таксама Дажбога і Стрыбога, як Сімаргла і Мокаш, з усімі разам.
Рагнеда. Пачакай, прэсвітэр. Вось ты пагражаеш нам сваім Богам. Значыць, і твой Бог жорсткі? Дык навошта мяняць нам сваіх, няхай, як ты гаворыш, і жорсткіх, на такога ж, а можа, і больш яшчэ жорсткага?
Апанасій. Княгіня, старое прайшло. Цяпер настае новае. А ты трымаешся за ранейшае. Нават імя Гарыслава, якое даў табе князь Уладзімір, адкінула. Захацела зноў звацца Рагнедай.
Рагнеда. Майму мужу, вялікаму князю, даўно хацелася вытравіць з маёй памяці ўсё роднае, забыць бацьку і маці, якіх ён забіў, малых братоў, якія таксама былі зарэзаны варагамі. Дзеля гэтага ён звацца прымусіў мяне іначай. Але цяпер я зноў на сваёй зямлі. I тут мая воля!
Апанасій. Матухна княгіня, не так твая воля, як сынава. Ізяславу належыць і гэты град, і ўсё, што навокал яго. А ў Полацку — пасаднік вялікага князя.
Рагнеда. Але сын не выгане маці.
Апанасій. Я таксама гатовы маліцца за чысціню яго душы і праведнасць думак.
Комментарии к книге «Звон ― не малітва», Иван Гаврилович Чигринов
Всего 0 комментариев