«Смутна доба»

172

Описание

В основу роману покладені події української історії кінця XVI — початку XVII століть в період протистояння політичних еліт Московського царства та Речі посполитої в боротьбі за московський престол, які закарбовані в історії під назвою Смутна Доба. Автор в популярній формі з історичних та особистих позицій висвітлює політичні події, які розгортаються на широких теренах від древнього Афону до Варшави, Києва та Москви, демонструє шлях становлення українського суспільства в епоху середньовіччя, особливості протистояння християнських концесій, роль Запорізького козацтва, як потужної сили, що стає провідною верствою українського народу в боротьбі за збереження його ідентичності на історичній арені Європи. Яскраво показує побут та соціальні відносини в середовищах різних культур і народів, вводячи поряд з історичними особами І.Вишенського, П. Сагайдачного, І. Борецького, К. Острозького, царських і королівських родин Польського та Московського дворів образи вигаданих персонажів. Історія пригод, палкого романтичного кохання молодого козака Тимоша і дівчини Долі...



1 страница из 296
читать на одной стр.
Настроики
A

Фон текста:

  • Текст
  • Текст
  • Текст
  • Текст
  • Аа

    Roboto

  • Аа

    Garamond

  • Аа

    Fira Sans

  • Аа

    Times

стр.
Смутна доба (fb2) - Смутна доба 3481K скачать: (fb2) - (epub) - (mobi) - Николай СмоленчукМикола СмоленчукСмутна доба Частина перша На Афоні 

Високий, худий, у витертій чернечій рясі, стояв він над скелястим морським урвищем, наче теж висікли його із вичовганої хвилями брили. Вітер тріпав нестриженими сивими пасмами, що вибивалися з-під вибіленого дощами високого клобука[1].

Згодом монах пройшов далі кам'янистими виступами берега, не відриваючи погляду від крайньої далини надвечірнього неба. Зі Святої гори, із загубленого за Дарданеллами Афона, що на кінці християнського світу, угледів він за морською далеччю рідні краї, де не був цілих чверть віку. Згадалася раптом Судова Вишня, рідне містечко на Львівщині, їхня небагата садиба на тихій околиці. Зринули у пам'яті древні Львів і Острог, мальовничий Луцьк, яскраві жидичинські ярмарки.

Свідки давньої суєти, спокус і марнослав'я, чого прийшли у стару голову? І знову та, покривджена єзуїтом, з нею отець Іоанн наївно збирався колись вікувати?

Зупинився на краю кам'яного виступу над морським вировинням. Міг би присісти на кам'яне ложе, та служба божа привчила стояти. Не раз приходив на цей виступ, найвищу точку крутого берега, останнім часом бував тут майже щовечора — ішов, як на молитву, згадувати Україну.

На Афоні монахові доводиться важче, ніж вдома, де божу людину утримують миром. Тут чернець крім молитви мав ще себе прогодувати. На загубленому в морі шматку суші, довжиною в три десятки верст, що являє собою Афон, одні православні монастирі, лише русинських кілька десятків. Либонь, усі Балкани мали б їх утримувати, аби кожен чернець не виявляв свою працю на землі та вміння творити речі власного виробу. А потім на зроблені ним хрестики, обрізки та божі оправи монах вимінював у мирян

Комментарии к книге «Смутна доба», Николай Смоленчук

Всего 0 комментариев

Комментариев к этой книге пока нет, будьте первым!

РЕКОМЕНДУЕМ К ПРОЧТЕНИЮ

Популярные и начинающие авторы, крупнейшие и нишевые издательства