Арнольду Девідсону
і Даян Брентарі
на знак дружби
та вдячності
Потрібно більше поважати сором’язливість, із якою Природа приховується за своїми різнобарвними загадками та непевностями.
Ніцше, Весела наука, Передмова, § 4Позбавляти богинь їх одягу не відповідає моїм принципам екзегези і я проголошую, що це — єресь.
Богині не можуть бути позбавлені їх одягу, оскільки їх атрибути є їхніми субстанціями.
Сантаяна, Солілоквїі в Англії, Лондон Переднє словоЯ думав про цю книгу більше сорока років. Десь близько 1960 року я почав цікавитися різними значеннями, що їх могло мати поняття «таємниці природи» в Античності та у Новий час. У наступні роки я пристрасно захопився філософією природи та запитував себе, чи можливо, щоб у сучасному світі відбулось відновлення і, звичайно, метаморфоза досліджень подібного типу. Проте зайнятий викладацькою роботою та іншими справами, я ніколи не міг зосередитись на цьому проекті. Водночас, у контексті моїх тогочасних досліджень Плотина я підготував у 1968 році для «Зустрічей» товариства «Еранос» доповідь на тему «Внесок неоплатонізму у філософію природи на Заході», у якій зумів викласти важливі для мене ідеї. Особливо важливим для мене був приклад Ґьоте, одночасно поета та вченого, який, на мою думку, запропонував модель одночасно наукового та естетичного підходу до природи. Саме завдяки йому я наштовхнувся на образ і текст, які стали відправним пунктом у написанні цієї книги.
Комментарии к книге «Покривало Ізіди. Нарис історії ідеї Природи», Пьер Адо
Всего 0 комментариев