«Гнучка тактика»

852

Описание

Оранжева планета… Все тут вражає своєю незвичайністю. Гори й улоговини пересуваються. Високі скелі зростаються за кілька хвилин. Все прогинається, змінює свою форму, потім знову випрямляється… Великі дива уздріли земляни на цій далекій планеті! Про захоплюючі пригоди космонавтів майбутнього, про дивовижні відкриття, винаходи, боротьбу думок і боротьбу світів – приреченого на загибель капіталістичного і нового, який утверджується, соціалістичного – розповідається в цих оповіданнях.



Настроики
A

Фон текста:

  • Текст
  • Текст
  • Текст
  • Текст
  • Аа

    Roboto

  • Аа

    Garamond

  • Аа

    Fira Sans

  • Аа

    Times

Володимир Михановський Гнучка тактика Оповідання-жарт

– Така в загальних рисах схема АЕЗТа, автоматичного екзаменатора змінної тактики, котрого створив наш колектив, – сказав на завершення професор. Він протер спітнілі скельця окулярів і додав: – Хочу ще раз підкреслити – автомат по ходу дії безперервно змінює методику навчання, щоразу обираючи оптимальний варіант.

На узвишші поряд з доповідачем стояла приземкувата металічна фігура. Це й був новий автоматичний екзаменатор. Час од часу він кліпав зеленими очима, ніби хотів сказати: а я знаю, шановні члени комісії, щось таке, про що ви навіть гадки не маєте.

– Ви скінчили? – запитав у професора секретар.

– Так.

– Є пропозиція. Оскільки зараз в інституті залікова сесія, непогано було б зразу ж залучити автомат до роботи. Його знання не викликають сумніву. Тактику опитування він вибере якнайкращу і, крім того, розвантажить хоч трохи наших викладачів.

АЕЗТ нетерпляче переступив з кінцівки на кінцівку, розуміючи, що зараз визначиться його доля. Та хвилювався він надаремне: пропозиція секретаря дістала одностайне схвалення…

– Головне, не треба нервувати, – сказав професор, чомусь озирнувшись.

Але в коридорі було порожньо. Над дверима матово світилося табло: «Тихо! Заліки й екзамени!»

– Якщо станеться щось, – хрипким од хвилювання голосом знову почав професор…

– Але що може статися? – заперечив АЕЗТ.

– Ну, хтозна, – зніяковів професор. – Каверзне питання, скажімо… Чи просто трапиться матеріал із невідомої тобі царини…

– Що ви, сотворителю! – мовив автоматичний екзаменатор, і в його голосі старому професору вчулось кепкування. – На те, про що ви кажете, немає ніяких підстав. Надійність моїх блоків утричі більша проти звичайної. А щодо обсягу інформації, зафіксованої в пам’яті, то…

– Та знаю, знаю, – пошепки перебив професор. – Я зовсім не про те…

Як пояснити цьому «мудриголові», що він хоче сказати? Та й чи потрібно це йому?

Професор пригадав, як він хвилювався напередодні своєї першої лекції. Як стояв перед дверима аудиторії, де чекали на нього студенти. Стояв і не зважувався зайти. Правда, був він тоді не професор, а безвусий юнак-асистент, що сам мало чим різнився од студентів. «Надійність моїх блоків», – подумки повторив він і похитав головою.

– Я увійду, – тим часом сказав АЕЗТ. Фотоелементи його весело блимнули, і кінцівка впевнено лягла на ручку дверей.

Професор махнув рукою, мов плавець, що наважився стрибнути в холодну воду, і квапливо пішов до ліфта.

АЕЗТ провів його поглядом, і коли професор зайшов до кабіни, штовхнув поперед себе двері.

Студенти – двадцять п’ять пар уважних очей – пильно стежили за вайлуватою статурою нового екзаменатора. На столах перед кожним лежали олівець та аркуш чистого паперу.

– Здрастуйте, – чітко промовив екзаменатор, пружним кроком перетинаючи аудиторію. Здавалось, він не помічає на собі подекуди цікавих, подекуди іронічних поглядів.

– Ну, що ж, розпочнемо, – пролунало в тиші.

АЕЗТ підійшов до першого ряду й окинув усіх уважним поглядом двох фотоелементів.

– Залік з диференціальних рівнянь ви маєте скласти протягом трьох днів, рахуючи сьогоднішній. – Він помовчав. – Хто з вас уже підготувався? – пролунало несподіване запитання.

Студенти ошелешено перезирнулися.

– Хто з вас гарно підготувався? – повторив АЕЗТ запитання. Погляд його на якусь мить зупинився на білявій дівчині в другому ряду. Та спалахнула і, рвучко підвівшись, відрубала:

– Я!

– Прекрасно, – сказав екзаменатор, – дайте ваш матрикул. – Спритно розгорнувши його, він каліграфічно вивів «зараховано» і, вертаючи спантеличеній дівчині темно-брунатну книжчину, статечно промовив: – А інші, значить, підготувались погано? – В його голосі явно вчувалися саркастичні нотки. – В такому разі можете йти додому.

– Усі? – запитав хтось із останнього ряду.

– Так, усі. Прийдете завтра…

Наступного дня, коли, сяючи металом і пластиком, АЕЗТ з’явився в аудиторії другого курсу, його зустрів легенький шумок. Незважаючи на звукові перешкоди, екзаменатор поважно перетнув аудиторію і ступив на кафедру.

– Поведемо далі наш залік з диференціальних рівнянь, – сказав він.

Але студенти, здавалось, чекали від нього чогось іншого.

– Хто добре підготувався до заліку? – повторив АЕЗТ своє учорашнє запитання.

Як відповідь тому, догори здійнявся ліс рук.

Екзаменатор із хвилину пильно оглядав ряди. На деяких обличчях затримував свій погляд.

Пауза ставала втомливою.

– Отже, всі ви гарно на сьогодні підготувалися? – нарешті вимовив він повільно.

Мовчання.

– Чудово. Значить, вам можна запропонувати рівняння підвищеної складності. Підходьте по одному зі своїми чистими аркушиками.

  • Реклама на сайте

    Комментарии к книге «Гнучка тактика», Владимир Наумович Михановский

    Всего 0 комментариев

    Комментариев к этой книге пока нет, будьте первым!

    РЕКОМЕНДУЕМ К ПРОЧТЕНИЮ

    Популярные и начинающие авторы, крупнейшие и нишевые издательства